Saturday, February 1, 2014

Al-Khilmu ♡

Assalamualaikum ^-^ 
hari demi hari macam biasa termenung amalan wajib. sambil sambil tu teringat dekat kawan kawan lama. rindu rasanya. macam macam dah berlaku sepanjang tempoh aku merasai persahabatan dan ada juga sahabat yang meninggal dunia. semoga Allah merahmatinya. setiap hari setiap masa setiap saat kehidupan dijalani dengan mengumpul kenangan manis untuk tatapan masa hadapan. hari demi hari berubah ke arah kebaikan. Insya'Allah. sayangilah orang disekeliling kita dengan niat kerana Allah supaya Allah tidak tarik balik kebahagiaan yang diberi. Rindu tak perlu diucap setiap masa. Allah kata berdoa lebih baik. Jadi nak minta kawan kawan doakan persahabatan kita diredhai Allah S.W.T. Semoga Allah merahmati kehidupan kita semua :'(

Semoga segala suka duka yang dikongsi bersama sentiasa terpahat dalam ingatan kita semua dan semoga kita dapat ambil iktibar daripada apa yang telah terjadi. Akhir kata, mohon maaf atas semua salah silap yang telah dilakukan. 


Inni mushtaaqatun ilaykunna  أني مشتاقة إليكن


Ukhuwah fillah Abadan abada
Persaudaraan atau persahabatan kerana Allah untuk selama-lamanya (Insya'Allah)

" Mengharapkan sahabat setia seperti Saidina Abu Bakar, seberani Saidina Umar, selembut Saidina Uthman juga peramah seperti Saidina Ali (cr: tarbiyyahdiri) "


The longer the journey , the longer the list of my friends' name 

♡ CHILDHOOD MEMORIES
TADIKA KEMAS SRI JAYA
SEKOLAH KEBANGSAAN SRI JAYA MUAR JOHOR

amiza dan effah
 kami belajar di tadika yang sama belajar menulis bersama belajar membaca bersama makan bersama  bermain di petang hari bersama pergi ke anak sungai bersama dan belajar bermain basikal bersama merupakan suatu kenangan yang sangat comel bagi aku. Semoga kita dapat meluangkan masa seperti dulu kala suatu hari nanti 


 ♡ PRIMARY SCHOOL
SEKOLAH KEBANGSAAN KESANG TUA JASIN MELAKA



bermula dari atas kiri ke kanan dan zigzag ke kiri bawah ke kanan bawah namanya tira, anis, ika, aten miera,  aten syahiera, yana, teha ,zila hahaha :P
(tanpa gambar) ada lagi yang lain arin syaza wani fiqa farain balqis shaz auliya fia ati mira dan lain lain yang tak mampu aku nak ingat 
rindu Sekolah Kebangsaan Kesang Tua (iaitu salah satu zaman main kejar kejar bila ada waktu lapang dan zaman belajar main main) :3


 ♡ SECONDARY SCHOOL ♡
SMK ISKANDAR SHAH JASIN MELAKA

p/s : untuk gambar seconday school tengok lama lama sikit sebab ianya dalam bentuk gif hehe aku telah mampatkan memori 5 tahun dalam 2 gif dibawah. ok tu saja dari mulut kecil mazni yang berkata kata











 ♡ WE GOT THE SAME BIRTHDAY ♡

18 JULAI 1995
Nadh yang di atas dan jiha yang di bawah, teringin nak sambut birthday sama sama kikiki ^-^





 ♡ UNIVERSITY
UiTM LENDU , ALOR GAJAH MELAKA
SESI 2013/2014




















---------------------------------------------------------------------------------------------------

preparation for group discussion last Wednesday but we having toooooooooo much krik krik moments XD and I'm give out irrelevant idea hehh what's wrong with my brain  I can't think at all





---------------------------------------------------------------------------------------------------------

semoga speaking test nanti berjalan lancar Insya'Allah 
Semoga kita semua mendapat keputusan yang cemerlang dan diberkati Allah s.w.t.


“Maka sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan. Sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan.”( QS. al-Insyirah: 5-6)


Bittaufiq Wannajah fil imtihan. Ya Rabbi najjihna fil kulli imtihan fid dunya walakhirah.
Ya Tuhan, berikanlah kami kejayaan dalam setiap ujian di dunia dan akhirat
AMINNNNNN ^__^


No comments:

Post a Comment