Saturday, April 9, 2011

REMIS

Assalamualaikum :)

Hari ini saya mahu bercerita dengan menggunakan BAHASA MELAYU yang lengkap dan betul ejaannya
Cerita hari ini berkaitan dengan remis (tak tahu la betul ke tidak ejaannya )
Kata makcik-makcik berdekatan rumah, remis ini boleh dimakan dan boleh dibuat hiasan. Rasanya betul lah sebab saya sudah pun tengok rupa REMIS ni. Lawa sangat




lepas dah dibasuh , aku kering kan dulu

lepas tu susun, cantik kan?

rasanya remis ini ada banyak kegunaannya kita boleh makan, kita boleh hias bingkai gambar kita dan mungkin benda-benda lain lagi yang bersesuaian. kalau nak remis ini pergi kutip dekat tepi pantai haha byebye :)



1 comment: