Tuesday, July 15, 2014

Keep Praying ;'(

Assalamualaikum Ya Akhi wa Ukhti fillah 




Keep praying for them everyday 
#PrayForGaza 
#PrayForPalestina 
#PrayForSyria
#GazaUnderAttack

Kita sebagai umat Islam mestilah turut merasai kepedihan keperitan dan kesedihan yang mereka lalui. Oleh itu, marilah kita sama sama mendoakan kesejahteraan rakyat Palestin. Semoga bebanan mereka akan berkurangan. Bagi yang berkemampuan silalah hulurkan sumbangan ke Tabung Amal Gaza. 
 Bagi yang kurang berkemampuan anda juga sudah cukup membantu dengan menjauhi syarikat syarikat yang merupakan penyumbang besar kepada dana Yahudi. Seperti yang kita tahu penyumbang terbesar ialah McDonald. Jangan disebabkan mahu perut yang lapar menjadi kenyang , brand dalam makanan, mahukan tempat yang selesa ketika makan, menunjuk nunjuk hidangan iftar yang lazat , mahu upload gambar ke instagram masing masing anda dengan tiada hati perutnya masih lagi dalam keadaan yang sama tiada beza daripada anda yang dahulu keluarkan wang anda demi satu set McDonald. bukan nak kata apa tapi kita memang patut boikot mereka. Sesungguhnya , McDonald bukan sahaja mengandungi kandungan yang mencurigakan malah fries yang boleh menyumbang kepada darah tinggi , air berkarbonat yang boleh menyumbang kepada kencing manis, set makanan yang boleh menyumbang kepada obesiti jika dimakan selalu dan banyak lagi keburukan. Bukan tujuan aku disini nak cari sebab nak boikot, bukan suka suka menuduh bukan juga nak cari gaduh. Aku mengaku aku juga pernah menyumbang kepada franchais ini. Tapi boleh kan demi membantu saudara seislam kita cuba perlahan lahan kurangkan sumbangan ke atas mereka  Oleh itu marilah kita sama sama mencatu perbelanjaan yang membantu yahudi. Tanpa kita penyumbang tetap, yahudi tidak akan mampu membina teknologi baru. Tiada yang kuat tanpa penyokong di sampingnya, tiada yang yakin jika tiada yang menggalakkannya. Ambillah iktibar daripada apa yang terjadi, jadikan pengajaran sebagai nadi dalam pembelajaran. Maka dengan ini bilangan yang sengsara derita akan berkurangan. Insya'Allah. Semua yang terjadi adalah atas takdir Allah qada' dan qadar Allah. Mereka beruntung tergolong dalam kalangan yang mati syahid berjuang demi agama Allah. Kita manusia yang hidup aman sentosa bila sahaja kita ingat mati. BILA? fikir sejenak betapa banyak dosa kita setiap hari. Fikir lah kaum adam dan hawa. 


‘Zionists pursuing Nazi-style genocide’

The Zionist regime is pursuing Nazis' genocidal approach in Gaza Strip, an analyst says.


We do not accept evil, nor do we cooperate with it. 

May God help our brave families in Gaza 




Mc Donald's
Coca-Cola 
Johnson & Johnson
Nestlé
Revlon
The Limited Inc
Marks & Spencer
Nokia
Time Warner Inc
IBM (International Business Machines Corporation) 
L'Oreal
Danone
Delta Galil Industries Ltd
(Nike, Reebok, Converse, Calvin Klein, Gap, Boss, Ralph Lauren, Banana Republic, Bauer, Wrangler, Redup, Old navy Dockers, Celio, J.Crewa, JC Penney, Caterpillar, Lou Riders, Pryca, Hema, Auchan, Lindex, Tchibo Tati, Kolombia) 
Philip Morris
Estée Lauder
Starbucks Cofee
News Corporation
Kelab Bola Sepak Arsenal

Dikatakan semua yang di atas ada kaitannya dengan Israel

والله أعلم





                                                                                                                          

No comments:

Post a Comment

crossword